Ralį sprintą „Užventis 2016“ laimėjo M. Kaminsko ir M. Bagdonavičiaus ekipažas

posted in: Uncategorized | 0

Lietingą šeštadienį, gegužės 14 d., netoli Kelmės esančiame Užventyje vyko Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato antrasis etapas – lenktynės „Užventis 2016“. Jose dalyvavo beveik pusšimtis ekipažų iš Lietuvos ir Latvijos: ralio sprinto čempionate dalyvaujantiems sportininkams kompaniją palaikė ir ryškiausios Lietuvos ralio žvaigždės. Pastariesiems intensyvus sezonas prasidės jau po savaitės, tad ralis sprintas Užventyje buvo puiki galimybė išbandyti techniką ir prisiminti lenktynių dvasią – juk paskutinės ralio varžybos vyko dar pernai spalio pradžioje…

Užventis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka

Kelmės ASK parinktoms kompaktiškoms trasoms dalyviai negailėjo komplimentų: buvo ir naujų atkarpų, buvo ir jau pažįstamų, o Žemaitijos žvyrkeliai visuomet tampa tikro sportininkų meistriškumo ir ekipažų tarpusavio supratimo išbandymu. Tačiau iki aukščiausių įvertinimų pritrūko… gero oro. Kai kituose Lietuvos rajonuose žmonės jau priversti laistyti pasėlius, ties Užvenčiu, atrodo, iškrito vos ne mėnesio kritulių norma. Nuo penktadienio prasidėjusi liūtis privertė organizatorius kiek pakoreguoti maršrutą – antros ralio dalies greičio ruožai buvo sutrumpinti, tačiau visiems dalyviams sąlygos buvo vienodos: ralis tapo dar sudėtingesnis ir dar įdomesnis.

„Šiandien buvo mūsų diena. Galime pripažinti, kad išvengėme klaidų, automobilis veikė idealiai, o padangas pasirinkome turbūt optimalias, kokių reikėjo šiems greičio ruožams“, – po aštuonių greičio ruožų sakė Mindaugo Kaminsko ir Mindaugo Badgonavičiaus ekipažas, važiavęs „Honda Civiv Type-R“ automobiliu. Šie sportininkai nugalėjo ne tik bendroje, bet ir SG-2 klasės įskaitoje. Galima pridurti, kad ir namų sienos padėjo – šie lenktynininkai iš Kelmės, tad Užventyje jautėsi lyg namuose. Jie sugebėjo aplenkti visus – net ir tuos, kurie, atrodo, lenktynėms pasirinko galingesnę ir tokiems keliams labiau tinkančią AWD klasės techniką.

„Pagarba varžovams – jie šiandien buvo labai greiti. Mes bandėme vytis, tačiau tai klaida, tai koks mažas netikslumas, tai sutrumpėjusi distancija neleido užkopti ant aukščiausio laiptelio“, – sakė Tautvydo ir Juozo Narušių ekipažas, važiavęs „Subaru Impreza“. Šie lenktynininkai bendroje įskaitoje liko antri, o SG-4 klasėje tapo nugalėtojais. Po 6 greičio ruožų du pirmus ekipažus skyrė 18, po septinto – jau tik 12, o po paskutinio – 7,2 sek.

Treti bendroje ralio sprinto rikiuotėje ir antri SG-2 klasėje buvo Remigijus Dzvankauskas ir Nerijus Karpas („Honda Civic Type-R“). Bronziniais šios klasės prizininkais tapo Algirdas Kazlauskas ir Andrius Petruškevičius („Renault Clio“).

Užventis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka

SG-4 klasėje visas prizines vietas užėmė „Subaru“ pasirinkę ekipažai – po T. ir J. Narušių finišavo Tomas Ramanauskas ir Virgilijus Janulevičius, o trečia vieta atiteko Remigijui Orvydui ir Domantui Mozūraičiui. Beje, lenktynes labai sėkmingai pradėjo „Mitsubishi“ važiavę Vitalijus ir Vytenis Plastininai, tačiau jie ketvirtame greičio ruože išslydo į šalikelę ir buvo priversti pasitraukti iš kovos: iki to laiko jų tempas buvo pats geriausias.

SG-3 klasėje greičiausi buvo Eugenijus Andrulis ir Aidas Liorentas („Ford Escort“), aplenkę Tadą Sireiką ir Giedrių Šileikį (BMW) bei Arūną Jarašių ir Jūrį Banelį („VW Golf“).

SG-1 klasėje nugalėtojų taurę kėlė Antano Akučkos ir Gintauto Leliuko ekipažas („Honda Civic“), o antrą vietą užėmė svečiai iš Latvijos Tomas Zeleznevas ir Liga Liepina („Toyota Corolla“).

Kaimynai neliko ir be aukščiausių apdovanojimų. „Subaru Impreza“ automobiliu važiavę Mikus Neško ir Martinas Briedis tapo „Open“ klasės nugalėtojais, jie aplenkė Artūrą Daunoravičių ir Agnę Lauciuvienę („Mitsubishi Lancer“).

2 WD įskaitoje greičiausi buvo Ramūnas Myniotas ir Svajūnas Kuizinas („Renault Clio“), antra vieta džiaugėsi latviai Emilis Skaidrais ir Kalvis Čekovas („Honda Civic“), o bronziniais prizininkais tapo Aras Kalėda ir Linas Jakimavičius (BMW 320).

Kadangi Lietuvos automobilių sporto federacija šiemet nusprendė, kad ralio sprinto varžybose vadinamųjų profesionalų pasirodymas negali būti įskaitinis, patys pajėgiausi šalies ralio meistrai tokias lenktynes gali traktuoti tik kaip gerą treniruotę. Todėl Užventyje pamatėme beveik dvi dešimtis itin greitų ekipažų, kurie jau po savaitės pradės realią kovą dėl 2016 m. čempionato taškų.

Užventis 2016/Nerijaus Jankausko nuotrauka

Nuo pat pirmų metrų kova vyko tarp dviejų greičiausių 2015 m. šalies ekipažų: Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko bei brolių Vaidoto ir Žygimanto Žalų. Pirmą greičio ruožą laimėjo V. Švedas, tačiau po to iniciatyvą perėmė ir du greičio ruožus laimėjo V. Žala. „Suklydome. Susisukome trasoje ir atidavėme varžovams pirmą vietą. Tačiau atvažiavome pasitreniruoti – todėl esame patenkinti tempu ir technika: tokio lygio treniruotė tikrai labai gera“, – po finišo teigė V. Žala. Bemaž 20 trasoje prarastų sekundžių nustūmė ekipažą į antrą vietą, o nugalėtoju tapo V. Švedo ekipažas, trečią vietą užėmė Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius.

2WD įskaitoje sutrumpintoje ralio sprinto trasoje geriausią rezultatą parodė Giedrius Firantas ir Matas Valiulis (BMW 325), antri liko Egidijus Valeiša ir Povilas Reisas (BMW M3), o trečias rezultatas priklauso M. Kaminskui ir M. Bagdonavičiui – šis ekipažas įrodė, kad gali būti lygiavertis varžovas ir pripažintiems favoritams.

Trečias Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato etapas vyks liepos 16 dieną Šiaulių apylinkėse, o Kelmės ASK birželio viduryje kviečia visus į ralį „Žemaitija 206“. Tai bus Lietuvos ir Latvijos čempionato etapas, tad turėtume pamatyti apie 80 pajėgiausių Lietuvos ir Latvijos ralio meistrų ekipažų.

Skaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/auto/automobiliu-sportas/rali-sprinta-uzventis-2016-laimejo-t-kaminsko-ir-m-bagdonaviciaus-ekipazas.d?id=71274278